Středa 28. září 2022, Den české státnosti
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 28. září 2022 Den české státnosti

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WIFI

hm

fakt nechápu,  proč odpůrci radaru argumentují omezením suverenity tím, že ve vojenském prostoru Brdy se vytvoří malá základna, kde bude max. přes 100 vojáků a techniků (těch 250 je v případě střídání, tzn. jedna parta přijela a druhá odjížíd). Osobně beru jako daleko větší a horší zásah do suverenity členství v EU, které nám generuje obrovské množství často nesmyslných vyhlášek a nařízení.

0/0
23.9.2008 8:23

Killingworth

"Neco je shnileho v kralovstvi Dansk....ceskem!"

;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(

0/0
23.9.2008 2:26

Killingworth

"Kulturni asimilace ve svete...."?????

;-D;-D;-D;-D:-/;-(RvRvRv(Y)

0/0
23.9.2008 2:17

Linde CZ

Nemuzu souhlasit s....

...nasledujici vetou: "Spojené státy americké pouze zřídkakdy měly nějaký důležitější vliv na naše dějiny."

.

to je ukrutny omyl. Bez Spojenych statu by nase dejiny aktualne psala komunisticka strana.

0/0
22.9.2008 20:22

Franta Tydlitat

Re: Nemuzu souhlasit s....

nestrašte komančema. BTW: i díky USA tady byli komunisti - nebo jste nikdy neslyšel o Jaltě?

0/0
22.9.2008 20:43

Linde CZ

Re: Re: Nemuzu souhlasit s....

Bylo by tedy bez vlivu USA na svetovou politiku, neco jineho nez socialismus/komunismus?

.

To BTW je argument pro nebo proti tomu, ze mely USA vliv na nase dejiny?

Musim se priznat, ze vam velmi casto nerozumim.

0/0
22.9.2008 21:54

Kolumbo

Evropa je dnes

ve vleku levičáků, takže se v ní žádný "společný zájem", který by hájil názor pravicově zaměřených občanů prosadit nepodaří. Pokračoval bude pacifismus, vyčuránkovství, mnichovanství a kličkování. Národní hrdost je hezká věc, ale vycházet z ní při obhajobě zájmů státu je nesmysl. Tento postoj navíc předpokládá jakýsi mezinárodní právní stav, který prostě neexistuje. Stejně jako si nemůžete během bitky dvou gangů o území říct, že ser..ete na oba, ať vám vlezou na záda a vy se budete starat jen o svý... vykoledujete si tak jenom to, že nebudete patřit k žádnému a ani jedna z band nebude vaše zájmy brát v úvahu. A protože vaše síla jako jednotlivce je nepatrná, dostanete po hubě. Stejně inteligentní by byla reakce chlapíka v Bosně, kdyby prohlásil, že kašle na Srby, Chorvaty i muslimy. On bude pěstovat cibuli, prodávat ji všem a chovat se, jako by se žádný spor nekonal - neboť ho to nezajímá a chce být zadobře se všemi.

0/0
22.9.2008 15:05

Jan Talafús

Re: Evropa je dnes

je zvláštní, že to Švýcarům prochází...

0/0
22.9.2008 15:07

Kolumbo

Re: Re: Evropa je dnes

Jo. Ale my nejsme Švýcaři. Vidíte, škoda že ten recept neporadil váš děda benešovi před válkou, mohli jsme si ušetřit protektorát, vyrábět tanky pro Německo a panzerfausty pro partyzány v Polsku a na Slovensku a ještě se na tom nabalit.

0/0
22.9.2008 15:17

Jan Talafús

Re: Re: Re: Evropa je dnes

Che, che!;-D;-D Zajímavá to myšlenka :) Ale stejně by muselo být hraniční pohoří tak o 1000 metrů vyšší a místo Beskyd nějaké pořádné jezero...:-)

0/0
22.9.2008 15:30

Stará kára

Re: Re: Re: Evropa je dnes

Oni tak USA arsenály prodávají dodnes

0/0
22.9.2008 16:03

Franta Tydlitat

Re: Re: Re: Evropa je dnes

Nejsme, ale proč? Protože pořád lezeme někomu do zadku. Politika samostatného státu je sice náročnější, ale dlouhodobě úspěšnější. Jenže to by chtělo přemýšlet!

0/0
22.9.2008 18:40

Linde CZ

Re: Re: Re: Re: Evropa je dnes

aa, analni logika opet mezi nami. Uz delsi dobu se chci nekoho zeptat jestli do lezeni do zadku spada veskera spoluprace, nebo jenom nejaka? Pripadne kde je hranice? Rad bych proniknul do mysleni primitivu, precijenom se s nima obcas setkavam, tak abych jako vedel.. Diky za vysvetleni ;-)

0/0
22.9.2008 20:17

Franta Tydlitat

Re: Re: Re: Re: Re: Evropa je dnes

rád učiním pokus, abych vám, géniovi, vysvětlil myšlení nás, primitivů. Tak jak jedni a titíž lezli do zadku Rusům s Varšavskou smlouvou a RVHP, tak titíž lidé (příp. jejich potomci) lezou do zadku EU nebo USA. Spolupráce ano, ale ne cizí vojska na našem území (vojenská cvičení nejsou stáloupřítomností cizích vojsk, kdybyste to nevěděl). Ale radar nemá se spoluprací nic společného. Jedině snad, kdyby ho plně obsluhovali naši lidé a Amíci by tam měli pouze jednoho pozorovatele (Rusáci kloidně jednoho taky, i když nemusím ani jedny, ani druhé). Samostatný, svépravný, sebevědomý stát (jako Švýcyrsko) - to bych chtěl. Chce to ale to sebevědomí, práci a něco umět a také vydržet (ani Švýcarům se to nepodařilo hned). Ne se schovávat za druhé! Snad to na pochopení stačilo, kdyby ne, tak jsem to špatně vysvětlil, jinak by to génius jako vy přece pochopil, že? BTW: jaké máte vzdělání?

0/0
22.9.2008 20:49

Linde CZ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evropa je dnes

Jsem rad, ze jste hned zkraje rozdelil role :-)

Nicmene, marne v tom prispevku hledam odpoved na otazku, jestli pod lezeni do zadku spada veskera spoluprace, nebo jenom nejaka? Pripadne kde je hranice?

Je snad presne na bodu, kde zacinaji nazory ostatnich kolidovat s vasima? To by bylo mrzute zjisteni, ne?

0/0
22.9.2008 22:06

duhastrecht

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evropa je dnes

Pošeptám vám několik sladkých tajemství, týkajícíchc se Švýcarska, resp. jeho srovnání s námi: Švýcarsko je  hornatá a nepřístupná krajina, co si svoji obranyschopnost buduje desítky a desítky let, švýcarská armáda mobilisuje do 12 hodin 1 375 000 po zuby ozbrojených vojáků, stovky tanků Leopard 2, vlastních vynikajících OT Piranha (to jsou ony LAV 25 v armádě USA:)) bojové letouny F 18 a Mirage, špičkové radary, rakety, zbrojovky, protiatomové kryty pro 75 % obyvatelstva (utajovaný údaj z roku 1984, již tehdy nejlepší systém civilní obrany na světě daleko před USA i Ruskem), smlouva s NATO o spolupráci v případě války (podobně mají Švédové).

Pakliže tohle budeme mít k disposici my a všichni bojeschopní muži v Čechách (až na pár výjiímek s modrou knížkou)  budou mít v bytě jako povinnou výbavu tresor se základní i speciální výstrojí, maskovacím battledresem, špičkovou útočnou pušku + 50 ostrých, začneme se bavit o neutralitě, kterou já ač jinak proUSA, proNATO i pro radar neodsuzuji.

0/0
23.9.2008 22:28

frantaflinta99

Re: Re: Evropa je dnes

Švýcarům projde vše, protože tam mají všichní (praví, leví, zelení, rudí, všelijaký) ulitý prachy.

0/0
22.9.2008 20:41

myskamiki

ehm

opravdu si myslite, ze ta vyspa socialismu je na vychode?? Ja vidim poradny kopec socialismu opacnym smerem a jak na potvoru, vsichni mluvi romanskymi jazyky.

0/0
22.9.2008 15:01

Jan Talafús

Re: ehm

Ale tak jistě, ale nemyslíte si, že to jsou spíše dobrodruzi a guerillové, které baví prostě dělat revoluce a svrhávat předchozí režimy? Situace v Jižní Americe mi přijde skoro jako bludný kruh ,co ji Španělé opustili a neudrželi se ani domácí královské dvory :-)

0/0
22.9.2008 15:04

ka-p

Státy nemají přátele, jen své zájmy.

Tenhle fakt bychom si měli připomínat, v souvislosti s plánovanou radarovou stanicí v Brdech, neustále. Je tato základna v souladu s našimi zájmy? Co nám, potažmo Evropě přinese? Rozhodně nic z toho, co nám smlouva/y slibuje/í. Pro mě je rozhodující argument, že naše bezpečnost se po instalaci radaru výrazně zhorší Staneme se legitimním cílem potenciálního nukleárního útoku.

Každý rváč ví, že protivníkovi, který je v přesile se útočí přednostně na oči. Takže jediný a to ještě diskutabilní prospěch budou mít jen USA. Pozn.:Ve smlouvě SOFA se zavazujeme k vnější ochraně základny.Ten závazek nejsme absolutně schopni naplnit. Naše PVO je v troskách. Co se bude dít až "někdo kompetentní" zkonstatuje, že nejsme schopni dostát svým závázkům?Nejsem ochoten akceptovat, že naše nelegitimní vláda dělá  cíl ze mne a mé rodiny a ještě z nás dělá hlupáky.

0/0
22.9.2008 14:55

erben3

Re: Státy nemají přátele, jen své zájmy.

Nádherná a hlavně pravdivá věta v titulku Vašeho příspěvku R^

0/0
22.9.2008 15:09

Jan Talafús

Re: Re: Státy nemají přátele, jen své zájmy.

Však je nanejvýš pravdivá. Proto ani ti největší rejpalové se neodváží odporovat;-D

0/0
22.9.2008 15:11

Linde CZ

Re: Re: Státy nemají přátele, jen své zájmy.

To velke R ovsem pusobi dojmem, ze ac proti radaru, tak ho prinejmensim uctiva ;-D

0/0
22.9.2008 20:19

Franta Tydlitat

Re: Státy nemají přátele, jen své zájmy.

souhlas. R^ Již jsem ten citát tad yna webu použil. Přesně: po radaru se teprve staneme cílem. Jakákoli cizí vojska na našem území nechci!

0/0
22.9.2008 18:39

Linde CZ

Re: Re: Státy nemají přátele, jen své zájmy.

vojska NATO nejsou cizi, bambulo :-)

0/0
22.9.2008 20:20

Franta Tydlitat

Re: Re: Re: Státy nemají přátele, jen své zájmy.

já vám netykám! Jsou, já je zde nechci! A, krom toho, radar není součástí NATO. Ale stejně: od vstupu země do vojenského uskupení musí rozhodovat lidé v referendu, jinak to neberu.

0/0
22.9.2008 20:51

Linde CZ

Re: Re: Re: Re: Státy nemají přátele, jen své zájmy.

No a ja vam jo :-)))

Nechapu proc se ohanis radarem, kdyz ti pred chvili vadily vojska na uzemi. A ty vojska jsou clena NATO bez ohledu na tvoje brblani. Vetsina tvych prispevku je desne nekonzistentni, preci to musis citit.

A ze neco nechces a neberes - to mas jako s tim tykanim. Kdyz z toho udelas pokrik, nebude to nikoho zajimat. Maximalne si par kolemjdoucich poklepe na celo...

.

Sorry, ale tykani je na netu bezne a abych drzel v hlave ktera prezdivka si preje tykat a ktera vykat, to po me nemuzes chtit.. Jiste chapes ze az do thoto prispevku v tom zadna zlomyslna schvalnost nebyla ;-)

0/0
22.9.2008 22:14

mard

To co píšete se mi moc nezdá.

Sice možná máte pravdu v tom, že i pravičák může být proti radaru, ale většina pravičáků chápe, že když bude potřeba, tak nás Německo předhodí Rusku a bude si libovat jak dorbý obchod udělalo. Evropská Unie se za nás nepostaví, neboť EU má zcela různorodé zájmy a cíle. A to jak s Lisabonskou ústavou, tak i bez ní. Ještě že je tady NATO a zejména její nejsilnější člen - USA! To je záruka naší bezpečnosti, nic jiného. A pokud nejsilnější člen NATO s námi chce mít bližší vztahy, tak jsem jen rád. A pokud prosazují něco, co jde proti srsti komunistům a Rusům, tak to nemůže být nic špatného.

0/0
22.9.2008 14:45

Jan Talafús

Re: To co píšete se mi moc nezdá.

Kývnu vám na to, až řeknete to samé třeba po tom, co nás vydrancuje nějaká cizí armáda jen kvůli tomu, že tu ten radar máme.

   A jestli jsou USA takoví kamarádi, proč jsme jim museli chtě-nechtě dát Tamaru? Kdybychom byli tak dobří kumpáni, proč by jim mělo vadit, že vidíme jejich letadla? Americký názor na Čechy bych viděl stejný nebo horší než takový, jaký na nás mají Němci :-P

0/0
22.9.2008 14:54

erben3

Re: Re: To co píšete se mi moc nezdá.

Ano, správné připomenutí ohledně Tamary. R^

0/0
22.9.2008 15:11

Kolumbo

Re: Re: To co píšete se mi moc nezdá.

Synu, znalosti nám nikdo nevzal. Tamaru nebo něco podobného umíme vyrobit, tedy i "vidět jejich letadla"  můžeme i nadále. Co se jim nelíbilo byla snaha soukromé firmy tamaru vyrábějící ji prodat potenciálním protivníkům.  Co byste si tak řekl o "kamarádovi" , který by třeba za sto tisíc prozradil váš pobyt člověku, který po vás jde? Ještě by jste ho měl za kamaráda?  A ten "kamarád" by se ještě cítil poškozen, když byste tuto "informaci" od něho nakonec koupili sami - t.j. dali mu těch sto tisic, aby o vašem pobytu pomlčel. A pokud nás má "hájit " jen naše armáda, pak na ni kašlu a budu se bránit na chatě sám. Prakem. Bude to stejně účinné a mnohem, mnohem levnější.

0/0
22.9.2008 15:13

Franta Tydlitat

Re: To co píšete se mi moc nezdá.

Američani prosazují jenom dobré věci??? Nevadí mi, že je to proti komančům, naopak. Ale možná trocha inteligence by neuškodila. Ony ty velmoci zase tak rozdílné nejsou!

0/0
22.9.2008 20:53

vver440

mno, vesměs je článek pravdivej

a lidem kteří radr obhajujou vůbec nevadí, že jim vláda v čele nedoučeným lampasákem lhala. aspoň je vidět, co je to za sortu.:-©

0/0
22.9.2008 14:29

Franta Tydlitat

Re: mno, vesměs je článek pravdivej

no, museli by myslet! Potom ještě také něco vědět. A obojí bolí. Ale zase by si nenechali nakukat cokoli od takového Tupolánka. Qui bono, je ta základní otázka. A podle toho již vyjde i odpověď. Jenom tohohle ti géniové nejsou schopni (jak by řekl jejich guru Tupolánek: je to pod mé rozlišovací schopnosti). Jenže: copak on nějaké má?

0/0
22.9.2008 21:02

Todd Berrtuzzi

Stačí si přečíst jednu větu

"Spojené státy

americké pouze zřídkakdy měly nějaký důležitější vliv na naše dějiny.

Podotýkám, že uznání Československa jako Dohodového, samostatného a vítězného

státu v roce 1918 či osvobození Plzně 8.5.1945 jsou nevypustitelné, ale na

současnou situaci nemají žádný vliv" a člověk dál ten blábol nemusí číst. 

0/0
22.9.2008 14:24

Glock každopádně bez -e

Re: Stačí si přečíst jednu větu

pro zasmání http://adamvanek.blog.idnes.cz/c/34732/Korporace-drti-narod.html;-D

0/0
22.9.2008 14:24

Todd Berrtuzzi

Re: Re: Stačí si přečíst jednu větu

;-DR^

0/0
22.9.2008 14:25

Jan Talafús

Re: Stačí si přečíst jednu větu

Ano, taky jsem si myslel, že jejich váha v historii je větší, jenže Československo by vzniklo i bez nějakého souhlasu USA (vzhledem k zásluhám legií, hlavně v Rusku). A vzhledem k tomu, že po Vítězném únoru tu byl komunismus jako Brno, si myslím, že by bylo jedno, kdyby Plzeň osvobodil sovětský nebo americký tank.!

0/0
22.9.2008 14:32

Glock každopádně bez -e

Re: Re: Stačí si přečíst jednu větu

Hmmm, Woodrow Wilson byl jen takový nějaký vesnický právník, Italové se v konfliktu ČR vs. Maďarsko (1918-1919) nepřiklonili na stranu Maďarů (čímž de facto paralytzovali čs. armádu, protože italští důstojníci tvořili v té době jádro důst. sboru), Foch se o nějaké Čechy moc nezajímal, pro Angličany jsme byli Balkán, ....

P.S. Plzeň naštěstí osvobodili Američani a můj soused (vyrůstal v Plzni) díky americkému penicilínu přežil vážné zranění. Myslím, že od Rusů by ho nedostal. Řekl bych, že z jeho pohledu nejde o nepodstatnou záměnu stran.

0/0
22.9.2008 14:43

Jan Talafús

Re: Re: Re: Stačí si přečíst jednu větu

Italové nejsou Američani, Rakousko-Uhersko, se stejně rozpadalo, Angličani jsou natvrdlí a, i když to zní morbidně, Český stát by se nezhroutil, kdyby váš soused zemřel. Pokud ovšem nebyl nějaká významná politická entita...:-P

0/0
22.9.2008 14:50

mard

Re: Re: Stačí si přečíst jednu větu

Jistě, Československo mohlo vzniknout třeba na Marsu. Ano. Je to sice málo pravděpodobné, ale ta možnost tady je. Co se týče vaší hlubokomyslné úvahy o osvobození Plzně, tak to je blábol.

0/0
22.9.2008 14:47

erben3

Re: Stačí si přečíst jednu větu

Dnešní politika USA je úplně jiná, než byla před  40 - 20 lety v době studené války. V době, kdy na Zemi začínají pomalu docházet suroviny, kdy se svět globalizuje, chce každá velmoc urvat co největší kus zbývajícího koláče. A USA se nechová jinak, než normální velmoc, ktrou samozřejmě je. Že bude sloužit radar k obraně proti musulmanským "teroristům", tomu může věřit fakt jen silně naivní člověk. Radar je předsunutá věž na světové šachovnici a hlavně účinné kukátko do Ruska, které povede pouze k rostoucímu napětí mezi oběma velmocemi. Mrzí mě, že máme zase takovou vledoprdelnickou a navíc prolhanou vládu.

0/0
22.9.2008 15:24

Franta Tydlitat

Re: Re: Stačí si přečíst jednu větu

R^ a pokud jste slyšel, jak Tupolánek obhajoval radara, tak jste se ani nemohl divit, že propadl i na vojenském gymnásiu!

0/0
22.9.2008 20:56

Stará kára

Hm - uvedu jen nejmenší svinstvo ve smlouvě

Smlouva umožňuje dovoz zboží bez cla a DPH. Budiž. Zboží nesmí být prodáno, ledaže bude zaplaceno dadatečně příslušné clo a daň. Oboje zaplatí KUPUJÍCÍ! Takže legální pašování. Přitom pašerák je nepostižitelný: může dovést bez daně, může prodat bez daně. Sedět může chudák, který koupil (a vůbec nic o smlouvě netuší).  Šmelina jak za Rusáků. Jen legalizovaná. A holky budou jak po válce chodit za "ameriky". Tenkrát chodily ještě za silonky. Co to bude teď???

0/0
22.9.2008 14:15

Todd Berrtuzzi

Re: Hm - uvedu jen nejmenší svinstvo ve smlouvě

JInak si zdráv ?

0/0
22.9.2008 14:24

Glock každopádně bez -e

Re: Hm - uvedu jen nejmenší svinstvo ve smlouvě

Proboha ... jak myslíte, že fungují čs. zatupitelské úřady v cizině? Čeští diplomaté také nakupují bez místní daně .... mimojiné máme mez. smlouvu o zamezení dvojího zdanění s USA, která má vyšší právní sílu než zákon o DPH. Zvolený postup se Vám sice nemusí líbit, ale je to prostě uznávaná praxe.

0/0
22.9.2008 14:27

Stará kára

Re: Re: Hm - uvedu jen nejmenší svinstvo ve smlouvě

Smlouvy o dvojím zdanění jsou o zdanění příjmů. Ne o DPH a clu.

Když je to uznávaná praxe, proč jsme dlouho usilovali o jiný přístup? Nebylo to tím, že jsme bojovali za neudělení diplomatických výsad hordě vojáků?

Úmyslně jsem nepsal u dohodách v oblasti jurisdikce. Tak je to horší (a trochu komplikovanější).

0/0
22.9.2008 16:02

mard

Re: Hm - uvedu jen nejmenší svinstvo ve smlouvě

To zas někdo píše o něčem o čem nemá ani ánung! Milá Stará káro, ten režim je stejný, jako když vám to propašuje Česká pošta! Vy si to musíte nechat proclít a zaplatit daň (DPH) a clo. Ty budeš určitě chodit za úlomek čokolády!

0/0
22.9.2008 14:49

Stará kára

Re: Hm - uvedu jen nejmenší svinstvo ve smlouvě

Všem: vím jak fungují zastupitelské úřady. Taky jejich úředníci mají imunitu.  Takže budeme dále srovnávat?

0/0
22.9.2008 15:58

Jan Talafús

heh heh heh

A protože k tomu přímo vyzýváte, budu Vás oslovovat GLOCKE ;-D

0/0
22.9.2008 14:03

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz