Středa 28. září 2022, Den české státnosti
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 28. září 2022 Den české státnosti

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dennys

Sjednocujici se Evropa je fajn

Uz nekolik let vyhod integrujici se Evropy 8vstup do EU - Shengenska smlouva ) vyuzivam. Ani z Lisabonske smlouvy strach nemam. Je to jen dalsi krok na dlouhe trati, neni to konec sveta.

Doporucuji autorovi to take zkusit venku. Ziska na zahnivajici klientelisticky cesky skansen jiny pohled a zjisti, ze jeho konzervace nikam nevede. 

0/0
6.5.2009 20:00

wiki5.5

Re: Sjednocujici se Evropa je fajn

to, ze neco je pozitivni neznamena nutne, ze vsechno je pozitivni

0/0
6.5.2009 20:01

j@ck

jezis co je to za kecy a trapnej styl

evropa rozhodne nebyla sjednocena na konci 19. stoleti. Slysels nekdy o prvni a druhe svetove valce a nasledne studene valce a zelezne opone? Evropa se zacina poprve v historii sjednocovat az ted, samozrejme to jde pomalu, s komplikacema, ale i tak je to pozitivni trend. Tve predsudky jsou usmevne, ty Karle Havlicku Borovsky.

0/0
6.5.2009 19:51

Jan Talafús

Re: jezis co je to za kecy a trapnej styl

Z Vašeho slohu si nejsem jist, zda-li vůbec víte, kdo Karel Havlíček Borovský byl, natož, zda-li byste byl schopný Vaše myšlenky obhájit.[>-]

0/0
6.5.2009 19:56

wiki5.5

Re: jezis co je to za kecy a trapnej styl

sjednocovani Evropy je sice pozitivni trend, jak se to ovsem dela je nejen velmi negativni, ale obavam se, ze i velice vybusny

0/0
6.5.2009 20:01

Zapata

Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

Ono totiž mnoho alternativ než je EU v Evropě není. Takže pokud jsi proti EU patrně ti chybí bývalé RVHP nebo jiné spojení s našimi slovanskými brartry.

0/0
6.5.2009 18:59

wiki5.5

Re: Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

vy si taky asi umite predstavit jenom cernou nebo bilou, co?

0/0
6.5.2009 19:17

Zapata

Re: Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

Já jenom nevidím žádnou jinou alternativu.

0/0
6.5.2009 19:38

Jan Talafús

Re: Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

Možná proto, že ji nechcete vidět. Dovedete si vůbec představit, jakou rychlostí mohou proběhnout změny, které jako blesk z čistého nebe zcela změní chod věcí a klidně  způsobí naprosté zhroucení hodnot, jejichž pevnost by se předtím nikdo neodvážil zpochybňovat?

0/0
6.5.2009 19:42

Jan Talafús

Re: Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

Dodatek: Chytrá Horákyně? Má to snad být narážka na Miladu Horákovou? To je nadmíru urážlivé, nemyslíte? Ani ne tak proti autorovi jako spíše vůči naší nešťastné vlastence:-(

0/0
6.5.2009 19:46

MiroTR

Re: Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

Chytrá Horákyně je pohádka. :-/ Doplňte si vzdělání. ;-D

0/0
6.5.2009 20:44

jirkaknop

Re: Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

To jsou obecné nesmysly. Věci nemají chod , existuje jakýsi způsob vlády , voleb , demokracie atd. Změny naopak probíhají velmi pomalu. O jakých hodnotách je řeč , jejichž pevnost se předtím nikdo neodvážil zpochybnit? Co to je?

0/0
6.5.2009 19:56

wiki5.5

Re: Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

nechte se prekvapit

0/0
6.5.2009 20:02

wiki5.5

Re: Ty jsi jako Chytrá Horákyně.

to neznamena, ze zadne nejsou.... ja osobne vidim LS jako tu nejvic nestastnou

0/0
6.5.2009 19:59

jirkaknop

Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Opravdu? Takže jste pro to , aby se civilizačně válčilo? Zatím to civilizační sjednocení stálo Evropu dvě světové války. To tedy bylo terno!!

0/0
6.5.2009 18:09

Jan Talafús

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Jste příliš krátkozraký. Z války mají všichni strach, proto všichni mluví jen a jen o ní. Válka bylo zhroucení i těch zlatých časů, o kterých byla řeč

0/0
6.5.2009 18:23

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Jednak by mne zajímalo jaké zlaté časy máte na mysli? Revoluční hnutí 1848? Vládu France Josefa? Bismarcka? A jeho agresivní pruskou politiku-viz jeho válka s Francouzi? Jedině snad kolonizaci Afriky. Nebo jste měl na mysli poslední válku v USA (konec 1865?).

A potom , já nemluvím jenom o válce a není na tom nic krátkozrakého. Od II.svět války bylo na světě cca 18 dní bez válek. To je krátkozraké? Evropa 20.století,kam ji nasměřovaly "krásné" časy 19.století s mnoha neřešenými problémy , byla nejhorším obdobím lidstva!! Díky Bohu,že ta daba je pryč a že na tom lidi jako Vy nemohou nic změnit! 

0/0
6.5.2009 18:35

Jan Talafús

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Tak za prvé: revoluční hnutí bylo povstání národů za své právo na sebeurčení a liberalizaci společnosti. Bylo přirozené, že nespokojený lid se pokusil napráskat těm, kterých práskal do nich. Díky takovým snahám můžete být vděčen tomu, že vůbec mluvíte česky. Za druhé: František Josef a Bismarck byli jedni z nejlepších politiků, které svět poznal. Vemte si pokrok, které Německo a Rakousko-Uhersko učinily. Za třetí: Francouzi si výprask zasloužili za sobecství, neboť si nepřáli vznik jednoho Německa, které by jim kazilo obchody. Za čtvrté: Koloniální politiku dělali špatně všechny velmoce, nejen Němci. Za páté: Protiřečíte si s glorifikací USA.

    Dodatek k vašemu názoru v druhém odstavci: Co bylo podle vás lepší období lidstva než ona doba bohatá na tvůrčí mozky, nové objevy, rozmach vědy, techniky, přírodních věd, literatury, společenských věd. Doba, kdy ještě bylo normální upřednostňovat morálku před mamonářstvím?

0/0
6.5.2009 18:44

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Tak k pravopisu,když máte připomínky k burákům: Koloniální politiku dělaly (nikoliv i,velmoce jsou ženského rodu). Jinak revoluční rok 1848 vedl k rozpadu zemědělství a žádnou idylkou nebyl. Pokud Vám připadá Bismarck nebo Franc Josef jako dobří panovníci , pak jejich agresivita , útočné války a neschopnost domluvit se , je skutečně k obdivu. Tak nepředvídavé panovníky,kteří dovedli země k rozpadu , lze jen těžko najít. Jinak k těm objevům - denně dnes vzniká více objevů , než v celém 19. století.    

0/0
6.5.2009 19:54

Jan Talafús

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Ty objevy jsou však pouze technické, lidský rozum se však již nevyvíjí a to je ten problém. Kdo byl podle Vás lepší panovník?

0/0
6.5.2009 19:58

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Lidský rozum se samozřejmě vyvíjí. A dost rychlým tempem. Nikdy nebylo v Evropě tolik vzdělaných lidí. Žádný panovník nebyl dobrý. Libovůle vlády jedince bez ohledu na schopnosti a možnosti , daná rodovým právem byla vždy problematická. Zatím nejlepší je parlamentní demokracie.

0/0
6.5.2009 20:02

wiki5.5

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

jen v Evrope vidim desitky rozdilnych variant "parlamentnich demokracii". Kterou mate na mysli jako tu nejlepsi?

0/0
6.5.2009 20:04

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Porovnával jsem monarchii a demokracii.

0/0
6.5.2009 20:13

wiki5.5

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

jenze ve sporu kolem LS opravdu jde o to, ktera forma demokracie zvitezi. Ta o ktere LS je je jak bych tak rekl, ponekud nestastna

0/0
6.5.2009 20:16

Jan Talafús

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Omyl, co se týče monarchů, nejlepší byl systém Princeps inter pares v Římské říši obohacený o politiku adoptivních císařů, což byla monarchie u níž bylo pořešené, že do čela se dostat měl mnohdy přednost ten, co byl schopný a ne s někým příbuzný (což bylo formálně pořešené tou adopcí). Demokracie, či přesněji vláda drnohryzů funguje pouze v takových státech, kde žije málo lidí a je možné se dohodnout. Šlo to kdysi v Řecku, když stát tvořilo jedno město. Dnes to jde u maličkých jako je Island, ale rozhodně ne u něčeho jako je Evropská unie. Myslím si, že lidé jako Vy budou zklamaní z toho, jak brzy se z té demokratické unie stane totalitní stát, druhá SSSR.

0/0
6.5.2009 20:07

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Ano , zvláště Římská říše byla obrazem schopnosti vládnout. Založená na otroctví a vzájemném vyvražďování panovníků.  O schopnostech tedy bych ani nemluvil. Např. Nero zapálil vlastní město a Caligula vládl jako psychicky nemocný. Městský stát v Řecku žádnou demokracií nebyl. Vládl král ,moc se rozdělovala podle bohatství a války byly běžné,protože krádež resp. válečná kořist byla považována za oprávněnou. Jinak žádný SSSR tady nevzniká a nikdy nevznikne. SSSR byl založen na jednotné ideologii , zatímco EU je mbnohonázorová. EU nemá jednotnou armádu ani tajnou službu. Kromě toho Vám asi uniklo soukromé vlastnictví , které jaksi v SSSR nebylo.

0/0
6.5.2009 20:25

MiroTR

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

EU je mnohonázorová ? 8-o  To je zvláštní - jakmile má někdo jiný názor třeba na LS, sesypou se na něj jako vosy.8-o  O jednotné zahraniční politice a armádě se uvažuje.

0/0
6.5.2009 20:43

kion123123

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Ty jsi kašpar!!!

Válčí se dodnes apo celém světě-a garantuji vám, že válčit bude!!!

V té době byla Evropa s USA vedoucí světovou silou, disponující ohromným vojenskýma průmyslovým potenciálem-proto ta jatka!Kdyby tenkrát byli místo USA, či Evropy na té úrovni Číňani, nebo musulmani-odnesla by to celá Ásie, i Evropa8-o

To, že se dostala k moci po druhé válce levicová sběř(viz.farnkfurtská škola)a využila frustrace lidí z konfliktu, zapřičinilo dnešní zoufalý stav Evropy a jejích národů;-€

Válka je bohužel jev přirozený, odjakživa patřící k lidstvu-a žádní sociální inženýři,a pseudohumanisté na tom nic nezmění-maximálně mohou zničit své vlastní národy multikulturními, pseudohumanistickými slinty!!!!!

0/0
6.5.2009 18:25

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

V USA se dost dlouho neválčilo. Nebude to náhodou , že jsou to spojené státy?

0/0
6.5.2009 18:27

Jan Talafús

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Inu, až jednou USA poznají válku na vlastním území, to bude mela. Třeba i poté přestanou hodnotit okolní svět podle sebe. Kromě toho v USA není proti komu válčit. Potomci slavných pragmatiků nového světa totiž všechny své kolegy (pův. obyvatele) úspěšně vyvraždili. Ale to se vlastně nesmí říkat:-)

0/0
6.5.2009 18:32

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Původní obyvatele vyvraždili jak Američané (tehdy emigranti z Evropy) , tak Evropané v Africe vyvražďovali černochy (Bůrské války) a dělo se tak po celá staletí. Což byste z historie mohl znát. Jinak válka v USA nebude a až jednou vznikne USE , tak i tady bude válečný konflikt vyloučen.

0/0
6.5.2009 18:39

Jan Talafús

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Vy byste zase z historie měl vědět, že v Búrských (čárka) válkách vraždili britští kolonisté holandské osadníky. Černoši logicky umírali také, když Britové spálili zemi a bůhvíco všechno.

0/0
6.5.2009 18:48

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Ovšem to byl příklad té idylické Evropy 19. století,jak ji presentujete. Tedy snaha na úkor jiných zemí záskávat jakoukoiv výhodu bez ohledu na národy a hospodářství!

0/0
6.5.2009 19:59

wiki5.5

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

v USA uz valka byla a to je USA vybudovana na uplne jinych principech nez Evropa. Kde berete tu jistotu, ze ve spojene Evrpe nemuze vzniknout konflikt?

0/0
6.5.2009 20:07

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Protože není o co bojovat. Nelze obsadit území,které máte. Totiž každé území si za určitých podmínek lze koupit!

0/0
6.5.2009 20:27

wiki5.5

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

malem jste me vyrazil dech... prosim vas prectete si o cem byla valka severu proti jihu at nepisete tak velke nesmysly

0/0
6.5.2009 23:28

jirkaknop

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Otrokářství? A odtržení části území-tedy boj o území?

0/0
7.5.2009 6:38

wiki5.5

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

proc by o nejbojovali, kdyz si ho podle vasi teorie mohli koupit... nekdy v zivote jde o jine hodnoty

0/0
7.5.2009 6:48

wiki5.5

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

ano, z pohledu Evropana jsou Americane blbi a naivni, ale v Americe jsou casto idealy motivem. Fenomenon trochu evropanum neznamy.

Lincoln: "this question of Slavery was more important than any other; indeed, so much more important has it become that no other national question can even get a hearing just at present."

0/0
7.5.2009 6:58

hnedka_zdrapana

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

V dobe, kdy maji mocnosti jaderne zbrane, zadny vetsi konflikt nehrozi.

0/0
6.5.2009 18:44

wiki5.5

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

pocitam, ze jste dneska chlastat teprve zacal

0/0
6.5.2009 19:17

MiroTR

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

Proč myslíte ?  Pokud obě strany mají možnost dokonale zlikvidovat druhou stranu, pak si těžko někdo začne nějaký konflikt.  Mám teď na mysli Evropu, ne nějaké fanatiky z Asie.

0/0
6.5.2009 20:48

wiki5.5

Re: Evropa se civilizačně sjednotila na konci 19.století?

takhle "racionalne" vzdycky lidsky mozek nepracuje

0/0
6.5.2009 23:30

kion123123

Trochu zmatené

ale vcelku souhlasR^

0/0
6.5.2009 18:00

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz